Media społecznościowe a kultura
Rozwój różnego rodzaju mediów społecznościowych otworzył nowe sposoby promocji nie tylko firm i towarów, ale również instytucji kulturalnych i wydarzeń artystycznych.
Dzięki profilom na Facebooku czy innym portalu społecznościowym każdy, nawet najmniejszy festiwal może dotrzeć do ogromnej rzeszy potencjalnych odbiorców i stać się ważnym punktem w kalendarzu wydarzeń w danym mieście.
Aby tak się stało, należy zadbać o to, by profil był na bieżąco aktualizowany i znajdowały się na nim wszelkie niezbędne informacje.
Najlepiej, kiedy do jego prowadzenia oddelegowana zostanie jedna osoba, do której obowiązków będzie należało również odpowiadanie na komentarze oraz pytania umieszczane przez internautów na profilu.
Sukces takiego przedsięwzięcia zależy od tego, ile osób na samym początku dowie się o konkretnym wydarzeniu – dalej powinno już pójść lepiej, gdyż każdy ze znajomych osoby, która zatwierdzi udział w nim lub polubi profil niejako zareklamuje i poleci go swoim znajomym, którzy z ciekawości mogą odwiedzić profil i również go zasubskrybować.