Rodzaje reklam
Mogłoby się wydawać, że każdy bardzo dobrze zdaje sobie sprawę z tego, czym jest reklama. Okazuje się jednak, że dla większości są to jedynie przerywniki pomiędzy serialami i programami telewizyjnymi – co oczywiście nie jest błędem, lecz takie rozumowanie jest bardzo wąskie. Reklama jest bowiem każdą formą w której prezentuje się produkty, usługi, marki, idee – a przy tym zawsze jest płatna.
Jej głównym zadaniem i celem jest zachęcenie konsumentów do zdecydowania się na konkretną, reklamowaną wówczas ofertę lub uświadomienie o jakimś problemie, czy informacji o danym zagadnieniu lub wydarzeniu. W skrócie – każda reklama ma za zadanie stworzyć popyt, im wyższy, tym lepszy. Obecnie rodzajów reklamy jest bardzo dużo, są one wręcz niezliczone.
Warto jednak skupić się na tych popularniejszych i sprawdzić jakie tak naprawdę są ich zamierzenia. Oto niektóre z nich:
- Informacyjna, która jak sama nazwa wskazuje ma informować konsumenta o istnieniu danego produktu, marki lub usługi, a przy tym szczególnie mocno skupia się na atutach i korzyściach z podjęcia takiej, a nie innej decyzji zakupowej;
- Przypominająca to taka, z której korzystają dość mocno uwarunkowane rynkowo marki. Takie, które są dość znane wśród konsumentów.
Zadaniem takiej reklamy jest przypomnienie o istnieniu jakiegoś produktu lub poinformowanie o powstaniu jakiegoś dodatkowego;
- Profesjonalna jest szczególną odmianą, ponieważ kierowana jest do konkretnych zawodów i branż. Dlatego też ciężko spotkać się z nią w codziennym korzystaniu z mediów. Często kierowana do: adwokatów, lekarzy, restauratorów, kucharzy, budowlańców, doradców finansowych, itd;
- Reklama firmy to rodzaj reklamy mocno kojarzony z działaniami Public Relations.
Taka ma nie tyle co promować daną firmę i gromadzić nowych odbiorców. Bardziej skupiona jest na poprawie wizerunku, dobrym odbiorze, wywarciu miłego wrażenia.
.